Aplikacja mobilna mojeIKP już dostępna w App Store | Centrum e-Zdrowia

Przejdź do biuletyn informacji publicznej">

Unia Europejska Flaga Unii Europejskiej

Aplikacja mobilna mojeIKP już dostępna w App Store

Aplikacja mobilna mojeIKP już dostępna w App Store

Ministerstwo Zdrowia wraz z Centrum e-Zdrowia udostępniło mobilną aplikację mojeIKP, która daje dostęp do wybranych funkcjonalności Internetowego Konta Pacjenta.

Aplikacja jest bezpłatna i można ją pobrać z App Store na telefony z systemem operacyjnym iOS, a już wkrótce będzie też dostępna w sklepie Google Play na urządzenia z systemem Android.

Pierwsza aktywacja aplikacji mojeIKP na telefonie wymaga zalogowania się profilem zaufanym lub kontem w określonym banku, który oferuje usługę mojeID (PKO BP, Pekao S.A., Bank Spółdzielczy, BOŚ Bank). Można też skorzystać z e-dowodu. Każde następne logowanie odbywa się już za pomocą kodu PIN, który należy ustawić po zainstalowaniu aplikacji.

Podstawowe funkcjonalności aplikacji mojeIKP:

  • e-rejestracja na szczepienie przeciw COVID-19
  • wykupienie leku w aptece bez konieczności podawania numeru PESEL, wystarczy dać farmaceucie do zeskanowania kod QR
  • szybki i wygodny dostęp przez telefon do e-recept i e-skierowań bezpośrednio z otrzymanego powiadomienia PUSH
  • możliwość sprawdzenia dawkowania przepisanego leku
  • możliwość sprawdzenia, kiedy i gdzie odbędzie się wizyta na podstawie zarejestrowanego e-skierowania
  • pobieranie e-recept i e-skierowań w formie pliku pdf, który można przesłać bliskim lub pracownikom medycznym mailem lub SMS-em.

Aplikacja mojeIKP będzie sukcesywnie rozbudowywana o nowe funkcjonalności, które pojawią się jeszcze w tym roku.