Nasze systemy
- Rejestr Asystentów Medycznych (RAM)
- System Obsługi Importu Docelowego (SOID)
- System Obsługi List Refundacyjnych
- Rejestr Jednostek Współpracujących z systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne (RJWPRM)
- Rejestr Państwowego Ratownictwa Medycznego (RPRM)
- Zintegrowany System Monitorowania Obrotu Produktami Leczniczymi (ZSMOPL)
- System Statystyki w Ochronie Zdrowia
- System Monitorowania Kształcenia Pracowników Medycznych
- System Ewidencji Zasobów Ochrony Zdrowia
- System Monitorowania Zagrożeń
System Obsługi List Refundacyjnych
O projekcie
System Obsługi List Refundacyjnych (SOLR) jest systemem teleinformatycznym, obsługującym zdefiniowany obieg dokumentów, m.in. w postaci wniosków, pism, protokołów, uchwał, pomiędzy uczestnikami procesu realizującego zadania określone ustawą o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych z dnia 12 maja 2011 r. (Dz. U. z 2019 r. poz. 784, z późn. zm.).
Dostęp do systemu odbywa się za pośrednictwem Internetu. Obsługa systemu przez użytkowników odbywa się przy pomocy przeglądarki internetowej.
SOLR gromadzi i przetwarza dane, które są niezbędne do podjęcia decyzji o objęciu refundacją leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych. Za pośrednictwem SOLR można składać wnioski elektroniczne w następujących sprawach:
- objęcie refundacją i ustalenie urzędowej ceny zbytu,
- podwyższenie albo obniżenie ceny,
- skrócenie okresu obowiązywania decyzji refundacyjnej.
System dostępny jest pod adresem: https://solr.ezdrowie.gov.pl.
Informacje dotyczące zakładania kont Wnioskodawców znajdują się na stronie Ministerstwa Zdrowia: Zakładanie kont.
Pomoc techniczną w zakresie SOLR można uzyskać telefonicznie 19 457 oraz mailowo: solr@cez.gov.pl. Pomoc świadczona jest w dni robocze, w godzinach od 8.00 do 15.00.