Szczegóły - Centrum e-Zdrowia

Elektroniczna skrzynka podawcza CeZ

Centrum e-Zdrowia (CeZ) wypełniając przepisy:

  • ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U.2014.1114 j.t. );
  • ustawy z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz.U.2013.262 j.t. z późn.zm.);
  • rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 6 maja 2014 r. w sprawie zakresu i warunków korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (Dz.U.2014. 584),

w celu poprawy organizacyjnej i finansowej efektywności procesu komunikacji z podmiotami zewnętrznymi udostępnia na platformie ePUAP elektroniczną skrzynkę podawczą, wystawiającą urzędowe poświadczenie przedłożenia.

Wykorzystanie elektronicznej skrzynki podawczej zwalnia nadawców z kosztów opłacania papierowych przesyłek pocztowych oraz zapewnia skuteczniejsze i szybsze wnoszenie pism, a adresatowi w znaczącym stopniu ułatwia zarządzanie przychodzącą korespondencją. CeZ prosi o nieprzesyłanie tych samych co do treści dokumentów wieloma kanałami (fax, e-mail, ePUAP, poczta papierowa), gdyż powoduje to chaos informacyjny oraz całkowicie zbędne - po stronach nadawcy i odbiorcy - sprzeczne z zasadami gospodarności i racjonalności wydatkowanie grosza publicznego.

CeZ apeluje do wszystkich podmiotów zewnętrznych o wykorzystywanie w procesie komunikacji wyłącznie elektronicznej skrzynki podawczej CeZ (/csiozgovpl/SkrytkaESP – dla przesyłek wymagających potwierdzenia odbioru, oraz poczty elektronicznej (biuro@cez.gov.pl ) dla przesyłek niewymagających takiego potwierdzenia. Przesyłki muszą być dokumentami posiadającymi atrybuty dowodu, a więc muszą być zabezpieczone przed niekontrolowaną modyfikacją podpisem elektronicznym weryfikowanym kwalifikowanym certyfikatem lub danymi potwierdzonymi profilem zaufanym ePUAP.

Aktualności

Szukasz starszych aktualności, przejdź do ARCHIWUM

Do poprawnego działania strony musi być włączona obsługa JavaScript.